Thailand - torsdag den 04. marts 2004

Massage til alle

I dag ville vi spise morgenmad med dansk oprindelse på restaurant H. C. Andersen. Vi traskede ind mod byen og var ved restauranten lidt før kl. 8. Der var desværre ingen tegn på, at de lukkede op, selv om de annoncerede med morgenmad i menukortet. De omkringværende forretningsfolk mente, at de åbnede kl. 11. Det mente vi ikke kunne passe, da der netop var morgenmad på menukortet. Så mente de lokale, at der blev lukket op kl. 9 eller 10... Det kunne vi jo ikke rigtig bruge til noget.

Vi valgte i stedet at spise på Phi Phi Bakery og det var ikke så dårligt et valg, når det nu ikke kunne blive dansk. Vi fik store baquettes med ost eller honning. Jeg valgte tysk kaffe og Torben columbiansk. Det var ligegyldigt, for den var tynd og smagte af ikke ret meget, så far havde valgt helt rigtigt ved at tage nescafe.

Efter morgenmaden spredtes vi i flere grupper. Jeg ville prøve at finde et udsigtspunkt på den vestlige side af øen. Torben slæbte rundt på en pose vasketøj, som han gerne ville af med og de andre var til shopping. Jeg gik langs stranden ad en flisebelagt promenade. Da jeg nåede forbi Phi Phi Hospital, der så ud til at være under en kraftig renovering, blev stiens fliser erstattet af sand. Stien endte til sidst ved en næsten lodret klippevæg, så der var ikke udsigt til et viewpoint her. Jeg vendte om og gik tilbage, for at gøre et nyt forsøg lidt længere inde på øen. Her endte jeg ved en lille landsby (Ton Sai), der var indhegnet og jeg valgte at vende om - og opgive mit forehavende. De viewpoints skal bare ikke besøges af turister, var min konklusion!

På tilbagevejen gik jeg gennem en kokosnøddeplantage. Flere gange skævede jeg op til palmernes store kokosnødder. Hvis jeg fik sådan en i hovedet, ville ferien være overstået på et øjeblik!

Jeg bestemte mig istedet for at ose lidt i de første butikker jeg kom til. Allerede ved den 2. butik stod alle de andre - bortset fra Torben - og kiggede på tøj. Far og jeg efterlod de andre til shopping. Vi listede tilbage mod vores resort og slog et sving ind mod det lokale marked. Det havde far nemlig ikke set. Det er altid sjovt at finde steder, der ikke er så turistprægede og disse betingelser opfylder det lokale marked på Phi Phi.

På vejen hjem gjorde vi et par stop, for at få en kold øl og vi var ved "godt mod", da vi nåede hjem til vores resort. Sidste stop inden resortet havde været på Hippiebar og vi besluttede at indtage frokosten på denne bar. Menukortet så godt nok ud.

Vi startede med en Mai Thai drink - så var bunden lagt for en lidt fugtig dag!

Lasse og jeg gik forrest på vej hjem fra frokost. Vi slog et slag ind omkring Phi Phi Village massage og snart lå vi alle på brikse og fik en gang massage. Det var bare lækkert og hver gang massagepigen foreslog en ny omgang massage, sagde jeg bare jatak. Til sidst lå jeg alene tilbage på en briks og så var det vist på tide at stoppe - ellers ville det nok koste en bondegård. 3400 bath blev det til - for os alle. Eftermiddagen gik med ren dovenskab og en enkelt kold øl hist og her...

Til aften havde vi bestilt aftensmad på Hippiebar også. Priserne var fair og maden helt OK. Flere af os fik oksekød og det smagte helt fint. Til maden drak vi en hel flaske Sang Thip whisky. Hu ha hvor blev vi opstemte - og bedre blev det ikke af, at vi bestilte en ekstra halv flaske...

Kl. 23 var der ildshow på stranden. Det var egnetlig imponerende, hvad de kan udrette med små remedier som et par fakler. Jeg skulle nu ikke nyde noget af at smide rundt med ild...

Efter showet var slut, gik vi tilbage til resortet og en enkelt godnatøl. Det begyndte at regne, inden vi nåede i seng. Det stod faktisk ned i stænger - en rigtig gang troperegn og dermed fik far et af sine ønsker opfyldt. Det ville han nemlig gerne opleve.

Det blev fejret med en omgang regndans i underhylere. Jeg garanterer for, at det havde været feriens foto, hvis nogen havde været nærværende nok til at tage det.

Det blev uhørt sent inden vi gik til ro - efter midnat! Men så sov jeg også rigtig godt. Der skulle åbenbart en ordentlig gang thai-whisky til, for at jeg fik en rigtig god søvn på turen!